wtorek, 12 stycznia 2016

Słownictwo zdrowie po niemiecku

wie geht's dir? jak się czujesz? ich geht's nicht gut czuję się źle zu Besuch kommen przyjść w odwiedziny gestern morgen wczoraj rano waschen myć krank chory auch także plötzlich ciągle hingefallen upaść Bein geschrieen złamałem nogę ich habe vor schmerz laut geschrieen z ból głośno krzyczałem samstagabend sobota wieczór die fete święto impreza ich habe aber zu viel Torte gegessen zjadłem za dużo tortu durchfall biegunka bauchschmerz ból brzucha tut weh boleć(poj) tun weh boleć (mn) vor schmerz z bólu fohnen suszyć włosy die nase nos der mund usta der hals gardło/szyja der arm/die arme ramię/ramiona der rücken plecy die hand/ die hände dłoń/ dłonie das bein/ die beine noga/ nogi das knie/ die knie kolano/kolana der fuß/ die füße stopa/ stopy das haar/ die haare włos/ włosy der kopf głowa das ohr/ die ohren ucho/ uszy das auge/ die augen oko/ oczy gas gesicht twarz der zahn/ die zähne ząb/ zęby die brust klatka piersiowa der bauch brzuch der finger/ die finger palec u dłoni/ palce der po pupa ihr jej sein jego husten haben miec kaszel schnupfen haben miec katar ihr hals tut weh boli ja gardło dann geh doch zum Arzt musisz isc do lekarza was ist denn los co sie dzieje nicht so besonders nic szczególnego gestern habe ich Fußball gespielt wczoraj gralem w kopankę servus cześć mein bein tut mir schrecklich weh strasznie boli mnie noga sie sehen aber schlecht aus ale źle pani wygląda schon seit zwei tagen juz od 2 dni ich bin ziemlich krank jestem trochę chora sie müssen zum Hausarzt gehen musi pani isc do szpitala

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz